CORONA BİZE NE ETTİN !

Sene 2020  ;
Yaşım 32 ömrüm 2020 olmuş gibi geliyor sanki.Şu kısacık zamanda görmediğimiz kalmadı diyebilirim.Çok küçüktüm daha hiçbişeyin hesabını yapamazken dolar/euro bir gecede rekor kırarak enflasyon yaratmıştı.Ozaman yeni ev almıştık ben lise de Kırklarelinde  okuyordum annemlerin aldığı borç iki katına çıkmıştı.Hani derler ya küçüklükten öğrendik biz, felaketlerde ,zorluklarda ayakta durmayı. Öyle ki öncesinde 99 depremini yaşadık ülkece ama daha ozamanlar,hatta ben ortaokuldayken hep derlerdi;2020 senesinde kıyamet kopucak.Koptumu?bilmiyoruz sanki kopucak gibi yada daha kötüsü! 
 Herşey  yılbaşında çok güzel başlamıştı çok eğlenmiştik Adaya sürpriz hazırlamıştık.Murat hepimize hediyeler almıştı sonrasın da bir hafta sonra iş gezisi için gittiği Kapadokyada kolunu kırdı nasılmı?
merdivenleri inerken ayağı kayıyor ve düşüyor şükür ki sadece bileğini kırarak atlatıyor.Ameliyat oldu yaklaşık 4 gün kadar hastanede kaldı sonrasında 2 ay boyunca kolu alçıda ve EVDE :)
Allahtan başka şey isteseymişim olurmuş dedirtircesine evde kaldı.Murat çok çalıştığı için biz hiç görüşemiyoruz ve 2çocukla hayat tek başına gerçekten biraz zor.Birazdan daha zor.Yani çok zor:(
Tabi sonrasında fizik tedaviye devam etti tam işe başladığı günden 3 gün sonra başladı asıl olay KARANTİNA !
Oda ne nasıl yani : 
Şöyle dünyayı sarıp sarmalayan asıl çıkış yeri Çin/Vuhan kenti olan bir virüs CORONA !Tüm dünyayı etsi altına almaya başladı. Kasım ayı sonlarına doğru heryerde etkisi artarak devam ediyordu ve 11 mart 2020 ilk corona virüs Türkiye'de tespit edildi. 13 mart itibari ile okullar kapandı ve sokağa çıkmayın,insanlardan uzak durun denilerek hepimiz evlere kapandık.Öncesinde ise herşey hiçte parlak değildi.2020 felaketler yılı olarak ilan edebiliriz.2020 felekatleri:
24 ocak akşamı Elazığ ve Malatya depremi.41 kişi hayatını kaybetti.
5 şubat Vanda çığ felaketi.41kişi hayatını kaybetti.
İdlipte kalleş saldırı sonucunda 8 askerimiz şehit oldu.
5 şubat akşamı İzmir-İstanbul seferini yapan Pegasus hava yolları uçağı Sabiha Gökçen Havalimanına inişi sırasında pistten çıktı.İçinde 177 yolcu ve 6 mürettebat vardı.Kazada 3 kişi öldü.
Ve corona bizi evlere kapatan sevdiklerimizi görememizi sağlayan virüs grip gibi ama değil solunum sıkıntısı yaşatan özellikle yaşlı ve hasta insanları öldüren bir damla savaş uçağı(benim tanımım).Çocuklar okula gidemediler uzaktan eğitim dönemi başladı.Önce 65 yaş ve üzeri yasak ardından 20 yaş altı.Her geçen gün vaka sayısı artıyordu ve ölümler!
Son ramazan ayı başladı hep evdeydik heleki ben sanki kapıdan çıktığım anda virüs bana yapışacakmış gibi hissediyorum.Hayatımıza maske,eldiven,dezenfektan,kolanya,antibaktriel sabun,sprey,mendil daha fazla girdi hep bizimle kalıcaklar artık.
Bir gece uyuduk sabah kalktık farklı bir dünyadayız.Birden bire disney büyüsünü kaybetti,Paris romantik olmaktan çıktı.New York'ta o eski eğlence yok.Mekke bomboş.Roma'da insan görünmüyor.Londra artık favori şehrimiz değil.Sarılmak ve öpüşmek artık silaha dönüştü,arkadaşlarımızı ve ailelerimizi ziyaret etmemek sevgi gösterisine..
Birdenbire anladık ki güç,güzellik,ve para hiçbir işe yaramıyor arayıp da bulamadığımız oksijeni sağlayamadığı için.Dünya sensiz devam ediyor yaşamına.Artık ağaçlar daha yeşil,yerler daha temiz.Sadece insanları kafese koydu ve bir mesaj gönderiyor bize:
Sen vazgeçilmez değilsin.Hava,su,toprak ve gökyüzü sensizde devam ediyor hayatına.Kafesten çıktığınızda sakın unutmayın,siz benim misafirimsiniz,SAHİBİM DEĞİL!!

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeniden Merhaba

Adım adım